fredag den 29. oktober 2010

Præstø Skakklub

Jeg er meget taknemlig, over at jeg aldrig blev billard spiller. Da jeg var 16 år, fik jeg en knæskade, som gjorde jeg ikke kunne spille fodbold mere. Jeg begyndte så at overveje hvilken hobby jeg så skulle have. Jeg kom til at tænke på keglebillard. Spurgte min far om han ville med en tur i den lokale billard klub. Det ville han gerne, men det var en kedelig oplevelse.... Vi var overladt til os selv hele aftenen. Et par dage efter var jeg en tur på biblioteket i Præstø. Her opdagede jeg ved et tilfælde at Præstø skakklub holdt til. Min far havde før spillet meget skak, og han havde lært mig spillet da jeg var 6 år. I de mellemliggende 10 år havde jeg kun spillet lidt på skolen, hvor ingen kunne hamle op med mig, og selvfølgelig mod min far og lillebror i hjemmet. Jeg spurgte ham om han ville med en tur i klubben og se om det var noget for os... Det var det! Vi blev straks medlem af klubben. Det var i efteråret 1983. Idag er vi begge 2 stadig medlem af klubben.

Link til Præstø Skakklub

Ingen kommentarer:

Send en kommentar