mandag den 1. august 2011

Politiken Cup 4.runde

En overkomlig opgave.... Det regnede jeg ihvertfald med da jeg så dagens modstander. En herre som ikke er yngre end mig og havde lidt mindre på ratingkontoen. Jeg var hvid mod Horst Hubert Schmidt fra Danmark. Det blev et moderne forsvars opstilling fra den sorte side. Jeg vil ikke skrive alle trækkene, da de snart kan læses på hjemmesiden alligevel. Jeg troede egentlig jeg var kommet rigtigt godt afsted, men desværre blev min kongestilling for usikker. Mit træk 10.Lb5 er nok helt forkert, da det bare hjælper ham med angreb på dronningfløjen. Sd5 havde været at fortrække. I træk 13 havde Sf3 været meget bedre end Le3. Ved træk 17.Ld4,f6 står jeg bare bedst. Jeg skal fortsætte med 18.Sh4! Også i træk 20 spiller jeg helt forkert. 20.Le3 havde også været bedre. Flere gange havde jeg mulighed for at få remis, men det var jeg ikke interesseret i. F.eks 24.Sb3 istedet for Df4 giver lige stilling. Også 26.Sxb2 giver sort remis ved evig skak. Set i bakspejlet havde remis jo været bedre end nederlag, men jeg spillede stadig efter det hele point. I morgen skal jeg så forsøge at få gang i de gode træk..... Mon ikke det går. Og hvis ikke, så gør det ikke så meget, for det er skønt bare at være med her i nordsjælland!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar