fredag den 23. december 2011

Juletid

Ja, det er længe siden jeg har skrevet noget sidst! Ikke fordi der ikke har været noget at skrive om, tværtimod har der været rigeligt at kommentere.... Men jeg tror bare at jeg begynder fra en ende af.

Junior/børne afdelingen i Præstø Skakklub emmer af aktivitet... Vi har afholdt den 2. Max 1300 EMT med ialt 14 deltagere (børn og voksne). Vi deltager også med et 3.hold i 2.hovedkreds holdturnering. Holdet består af 1 voksen og 3 juniorer. Endvidere har vi sagt ja tak til en invitation fra KSU, om deltagelse i den ny oprettet juniorholdturnering på sjælland. Her har vi så 4 børnemedlemmer fast på holdet samt en del som reserver. 5 børnemedlemmer har været i ilden indtil nu.

I voksen afdelingen i klubben sker der også noget. Bl.a. har vi lige afholdt julefrokost efterfulgt af lynmesterskabet og 1.holdet fører Mester-rækken netop som vi går ind i 2012. Det er jo ikke til at få armene ned.....

Personligt har jeg opnået fornuftige resultater efter mit fantastiske politiken cup :op (læs tidligere indlæg). Status er 5 sejre og 3 halve i klubmesterskabet og holdturneringen samt en 2.plads i lynmesterskabet med 17 point af 19 mulige.

Læsestoffet i badekarret har været en god blanding af gamle klassikere og en enkelt nyere. "Mit system" af Aron Nimzowitsch (1925), "Hilsen til Jens Enevoldsen" (1977) og ikke mindst "Excelling At Chess" af Jacob Aagaard (2001).

           

Alle 3 bøger kan jeg anbefale.

Jeg vil til slut ønske jer alle en glædelig jul samt et lykkebringende nytår!

2 kommentarer:

  1. Du og din Familie må også have en Glædelig Jul og et godt Nytår.
    Hilsen Egon.

    SvarSlet
  2. Prøv at checke dette link. Har en masse skakbøger til salg meget billigt: http://www.dba.dk/boeger-om-skak-charlie-storey/id-90227600/

    SvarSlet