torsdag den 21. juli 2011

Horsens 1.runde

Så er vi i gang! Efter nogle omlægninger af 1.runde, fandt vi endelig vores modstandere sent i går aftes. Jeg endte med at skulle have hvid mod FM Peter Nicolai Skovgaard ELO 2288. Det gik faktisk som jeg havde planlagt, og efter 14 træk havde jeg brugt 27 min og han 71 min. Jeg står ganske godt og havde også initiativet åbningen igennem. Herefter regner jeg længe på et positionel løberoffer og vinder også 2 bønder for den, meeeen.... der var lige en variant jeg ikke fik med. Godnat Børge. Efter 6 træk giver jeg op. Lidt ærgeligt, da jeg står rigtig godt, og har lettere spil.

Her kommer partiet uden at det har været forbi Fritz.

Morten - Peter: 1.e4,c5 2.Sf3,d6 3.Sc3,Sf6 4.e5,dxe5 5.Sxe5,Sbd7 6.Sc4,e6 7.d4,cxd4 8.Dxd4,Lc5 9.Sd6+,Ke7 10.Sxc8+,Txc8 11.Dh4,h6 12.Le2,a6 Her fortalte min modstander at han havde svært ved at finde en plan. Jeg har brugt 14 min han har brugt 53 min. 13.a4,Se5 14.0-0,g5 Nu går jeg i tænkeboksen i 16 min og spiller helt forkert. (Her burde jeg f.eks spille 15.Dg3 evt. efterfulgt af f4 og Df3 med godt spil i de analyser vi havde efter partiet. Det kan blive skarpt, men jeg mener at have lidt overtag. Fritz mener måske noget andet ;o) I partiet spillede jeg 15.Lxg5?,hxg5 16.Dxg5,Dc7! Ups, nu truer Sf3+ efterfulgt med mat på h2. 17.g3,Tcg8 Det var jo ikke meningen han skulle have lov til dette. 18.Df4,Sh5 19.Dh4+,Ke8 20.De4,Sxg3 Opgivet.

Jeg er ved godt mod, og er ganske tilfreds med partiet. Ærgeligt at jeg skulle regne så meget forkert, men det vil jeg ikke dvæle ved. Nu har vi lidt pause indtil kl.17.00.

Gæsteskribent Bo Munksgaard.

Suk hjerte men brist ikke.
1. runde lå da lige til højrebenet. Skulle møde en 1212 modstander med sort.. Hm jeg befinder mig aldrig godt når der stor set kun er noget og tabe og intet at vinde. Ogsa i dag kiksede jeg. Ramte ikke den gode balance og spillede for passivt i åbningen. Tillod at der blev byttet for meget af og kom til at ofre en bonde for en åben tårnlinje. Min modstander fik dog en dobbelt bonde, men var principelt bare nede med en bonde uden kompens. Slemt var det , min stilling var passiv og nu røg bonde nr. 2. Trist start på Horsens emt for mig. Men lidt heldig var jeg da, da min modstander ikke mestrede slutspillet så godt. Det betød at jeg til trods for 2 minus bønder holdt remis, hvilket jeg skal være, og er, glad for. Lad os komme hastigt videre.

Der Thomas Wesche med sort, kom ud for en seriøst arbejdende ung mand, som var godt forberedt. Det et London parti, som efter langt og sejt midtspil, ebbede ud i remis.

1 kommentar:

  1. Ja det var da lidt af et sammenbrud Morten! Men op på hesten igen, der er mange runder endnu.
    Og god vind til jer 2 andre også - det er ikke nemt når man skal vinde. :-)

    SvarSlet