søndag den 31. juli 2011

Politiken Cup 2.runde

Uha det er tidligt. Kokken vækkede mig kl. 07.30 med morgenmad på terressen. Kaffe, blødkogt æg ovs. Dagens første parti var hvid mod stærke FM Tom Petri Petersen med ELO 2324.

FM Tom Petri Petersen
Jeg havde aftenen inden planlagt at spille Larsens åbning mod ham. Den er meget solid, så jeg tænkte at det ikke kunne gå helt galt i åbningen. 1.b3,e5 2.Lb2,Sc6 3.e3,d5 4.Lb5,Ld6 5.Sf3,Df6 Dette træk var han ikke tilfreds med. Han mente at den kunne komme til g6 og dermed stå godt, men det er ikke så nemt. 6.c4,dxc4 Læg mærke til at der er et trick med at spille bonden frem til c5. 7.bxc4,Ld7 Sort har brugt allerede brugt 30 min. mere end mig. 8.0-0 Bagefter var vi enige om at c5 nu havde været bedre. Som han sagde, i værste fald vil hvid bare have fordel. 8.-,Sge7 9.Dc1 Måske d4 var på sin plads istedet for, men med trækket er der også lidt lusk med ideen c5 igen. 9.-,b6 10.Sc3,Dg6 Nu begynder det desværre at se lidt kedeligt ud for mig. resten af partiet kan I se i databasen på Politiken Cups hjemmeside. Der sker det at mit "initiativ" forsvinder. Vi får byttet en masse af, og jeg får en dårlig springer mod hans gode løber. Slutspillet er bare tabt. Men det er ikke sidste gang jeg spiller Larsen, da jeg jo egentlig kom til at stå godt, så jeg skal bare lære at behandle den rigtigt ;o) Nu har jeg lige et par timer inden vi skal i gang igen kl. 16.00. Denne gang mod en mere menneskelig modstander måske. Status, jeg er godt tilfreds!

1 kommentar:

  1. Skønt igen at høre nyt fra formanden. Dine blogs bliver læst med slet skjult nysgerrighed. Gå nu til den, Morten!!! Hephep

    SvarSlet