fredag den 22. juli 2011

Horsens 3.runde

Sidder nu med en rullefølsemad og en kop kaffe, og nyder at have vundet et godt parti. Min modstander blev trykket langsomt, og ved træk 24 var der slået 2 brikker på hver side og han stod bare til tab. Det kan vi lide! Under partiet kom tv-syd og de filmede 2 gange ved mit parti. Såååå hold øje med nyhederne (i jylland). Jeg har nu 2 point, og min forventede må være ca. 1,80.

Resultaterne fra de andre partier. Bo spillede remis med sort mod en 1950 mand. Tog remis i en stilling hvor Bo havde en bonde mere, men stillingen var meget åben.

Thomas fik nok at gøre med at holde skansen mod en meget stærk ung mand på 2200. Jeg så en stilling hvor jeg umiddelbart syntes at Thomas stod helt ok. Thomas tabte alligevel partiet.

Her filmer TV2-Syd mig til nyhederne - Klik her for at se det.
Thomas skriver:

Efter at jeg i går vandt det nemmeste parti i meget lang tid (dejligt med en modstander som laver en afgørende strategisk fejl i åbningen, samt en del taktiske fejl undervejs), var jeg i dag med mine 1,5 point rykket frem til bord 12, og det er måske nok det tætteste jeg kommer live brætterne i denne omgang ! Mads Hansen fra Frem var med sine 2211 skræmmende, og jeg overvejede mit åbningsvalg meget nøje. Det endte med Pirc, og det viste sig at være et godt valg, idet Mads ved en fingerfejl pludselig fik spillet g3, jeg fik spillet e5, og vi endte i en meget lige stilling, som vi begge forvaltede meget korrekt indtil vi nærmede os tidskontrollen, hvor jeg forcerede afviklingerne for meget, hvid fik pludselig nye muligheder, og så fik jeg en hjerneblødning og bukkede en officer rent-og så var et parti helt pludselig slut, som sagtens kunne være endt med en remis mod en meget stærk modstander ! Megaærgerligt, men jeg  kan være godt tilfreds med mit spil, og skaden skal naturligvis gøres god igen i runde 4 her kl.17 - modstanderen kendes p.t.endnu ikke !

Gæsteskribent Bo Munksgaard

Fugl Føniks rejste sig fra asken.


2. runder mod hvad der burde være overkomlig modstand, som kun havde udløst o,5 point gjorde at motivationen til at ændre på tingenes tilstand helt i top. Men Morten besluttede at ødelægge min start på dage. ! Han havde tjekket min modstander og kunne oplyse at Dennis Hemdorff var en mesterspiller på 1957 i rating og det var ham som ventede på mig. Over i købet med sort.
Nå, spillet gik bedre end de sidste dage, og jeg kunne mærke at der i dag ville komme et godt parti ud af det, uanset om jeg vandt eller tabte. Det hjalp på humøret, og da min modstander over i købet brugte godt med tid, kom optimismen igen. En rolig d4 åbning hvor jeg gik efter noget kongeindisk eller volga gambit, men det blev det ikke til. Istedet blev det til en slags hedgehod. Det rolige spil blev afløst af skarpt kombinatorisk spil. Jeg valgte at give en kvalitet, men fik den igen ved aktivt spil. Min modstander var presset på klokken. I en piv åben stilling med tårn og dronning på brættet tog vi remis. Dejligt at spille et ordentligt parti!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar