lørdag den 23. juli 2011

Horsens 5.runde

Ups! Ned på jorden igen. Jeg skulle være hvid mod stærke og efter sigende også flinke Kim Skaaning (2200 mand). Jeg havde forberedt lidt mod siciliansk og caro-kann. Meeen han overraskede med skandinavisk. 1.e4,d5 2.exd5 Ok tænker jeg, det kender jeg jo godt. Så spiller han min egen medicin 2.-,Sf6. Ok, det er første gang jeg selv møder det i hele min skakkarriere. Nå jeg ved jo nogenlunde hvordan jeg skal besvare dette. 3.d4,Sxd5 4.c4,Sb6 Her kunne jeg ikke helt huske om det er Sc3 eller Sf3. Jeg vælger det forkerte 5.Sc3,e5 Øv, det er grunden til at man skal spille Sf3. Nå men nu skal jeg jo være kreativ og tænker jeg tager bonden og bytter dronninger, så kan det nok ikke gå helt galt. 6.dxe5,Dxd1+ Jeg vælger at slå med kongen, da jeg alligevel ikke kan redde rokaden efter Lb4+. 7.Kxd1,Sc6 Nu skal jeg være rigtig smart ;o) Nu vil jeg også ødelægge hans rokade. 8.Sb5??,Lg4+ Hovsa og alt det der.... Nu kan han jo rokere med skak. Hvad sker der her? Det er jo sådan jeg altid spiller, og nu gør han sgu det samme mod mig. Nu kan jeg godt se at spillet er ude. Men forsøger lidt mere, velvidende at der kun er en vej. 9.Le2,0-0-0+ 10.Ke1,Lb4+ 11.Sc3,Lxe2 12.Sge2,Sxe4 13.b3,Td3 14.Ld2,Thd8 15.Td1,Sexc4 16.bxc4,Sxc4 17.Sf4,Txd2 og jeg opgiver. Bagefter lukker han lidt op for godteposen og viser nogle af hans egne hjemmeanalyser af varianten han spiller. Spændende siger jeg bare. Han viste også lige hans parti fra topbrættet i går, hvor han spillede et interessant parti mod IM Karsten Rasmussen.

De andre spiller stadig i skrivende stund, da jeg jo holder en halv fridag ;o) De skriver senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar